Zeitschrift für Sozialpädagogik

Is it safe enough to be brave?

What can be learned from student experiences in an international online course?
Zusammenfassung

This qualitative study aimed to discover what students need for a positive learning experience on an international online platform. An elective international online course created by two social work schools, in Israel and Germany, was followed by an online questionnaire using SoSci Survey. The findings of a three-stage qualitative content analysis indicated that a safe space was generated throughout the course but that no brave space was created, because students avoided stressful issues. The study contributes to ISW educators worldwide by highlighting the need to create international safe spaces for students, but that these need not always be brave spaces, which might hinder students’ ability to study.

Jetzt freischalten 9,98 €

Beitrag
Is it safe enough to be brave?
Zeitschrift für Sozialpädagogik ZfSp (ISSN 1610-2339), Ausgabe 2, Jahr 2024, Seite 121 - 137

Wie möchten Sie bezahlen?

Paypal

Sie erhalten den kompletten Artikel als PDF mit Wasserzeichen.

Titel

Is it safe enough to be brave?

Zeitschrift

Zeitschrift für Sozialpädagogik ZfSp (ISSN 1610-2339), Ausgabe 2, Jahr 2024, Seite 121 - 137

DOI

10.3262/ZFSP2402121

Angebot für Bibliotheksnutzer:innen

Artikelseite content-select.com

Print ISSN

1610-2339

Verlag

Beltz Juventa

Autoren

Rebecca Ranz / Franziska Wächter

Schlagwörter

Bildung
Education
Avoidance behaviour
Emotional Stress
Emotionaler Stress
International Educational Exchange
Internationaler Bildungsaustausch
Online education
Online-Bildung
Vermeidungsverhalten